Hry

the Godfather

Hra velmi podobna GTA-ckam.
Pribeh

dej hry sa odohráva v 50-tych rokoch v New Yorku. Zajazdiť si po New Yorku, to by snáď chcel každý, a po známich uliciach tohto svetoznámeho mesta.... . No na to bude čas neskôr. Pred vstupom do hry sa vás hra opýta, či chcete hrať aj predohru. V nej sa z príbehu dozviete o mladej rodine.

Otec pracuje pre Dona Carleona a jeho život je protisrsti konkurenčnej znepriateľenej mafii. Po tom, ako mu vyhodia do vzduchu celý rodinný podnik - pekáreň ho hneď vedľa budovy zabijú pred očami malého syna a matky. Z ďalšieho videa sa presunieme o 9 rokov neskôr, keď mladý chalan vyrástol, no stále sa však dostáva do zlích spoločenstiev a vzbudzuje dojem skôr chudáka, ako syna jedného zo služobníkov Krstného Otca. Jeho matka, ktorá ho už dlho nevidela sa o neho bojí a žiada o pomoc Krstného Otca, pripomína mu služby, ktoré mu preukázal jej manžel kým žil a po svojom rozhodnutí mu pomôcť za ním posiela svojho služobníka a priateľa. Ten vyhľadá tohto mladíka a naučí ho základy sebaobrany. A začínajú prvé misie.

Pred začatím hrania na plno si budete môcť vytvoriť svoju vlastnú postavu, od najmenšieho detailu v lícach až po úpravu kútikov úst cez vlasy, a oblečenie. Skrátka vytvoríte si svoju vlastrnu nijak s inou nepodobnú postavu. Chvíľkou trápenia sa dopracujete aj na tvár Arnolda Schwarzenegera, no podaril sa mi aj Silvester Stalone s rovnými očami a v špinavej košeli. Následne v hre zistíte sami, že v meste sa môžete voľne pohybovať, zájsť do obchodu a následne ho prebrať pod svoju "ochranu" a pýtať výpalné. Ak vás prichytí policajt niekedy má kopu reči, ale dá sa mu huba upchať kôpkou dolárov. Áno, hovorím o úplatku. potom rôzne misie, od vydierania po vraždy a krádeže špeciálnych vecí špeciálnymi spôsobmi. Mafia je tajomné spoločenstvo ktoré svoju pravú gigantickú silu nikdy neukáže. Predstavte si nádor, ktorý sa cistami šíri telom. Nikto nikdy nevie kam presne všade siaha a malá cista sa môže zatúlať aj do malého miesta a to môže byť práve to hlavné. Mafia má prsty vo vláde, má prsty v rozhodovaní, voľbách, filme a v každom výnosnom priemysle. Ten, čo spolupracuje s mafiou má v obchode vždy čerstvú zeleninu, vždy dobrý tovar, barman ktorý spolupracuje s mafiou má prvotriedny tovar alkoholu... tí, čo sú proti sú buď mŕtvy, alebo kľačia pred nabitou hlavňou...

Ovládanie vozidiel je niekedy dosť citlivé, no veľmi rýchlo si človek zvykne. Ľudia si perfektne vytvorení, žiadna prihlúpla UI. Zo zbraňami a aj celkovo ovládaním som si chvíľu zvykal, no dá sa to zvládnuť už čoskoro. Je ich dosť, a na drzosť niektorích zločincov a ich správanie je to jediná šanca ako ich umlčať.
     Príbeh je skvelý, Nemám jedinej námietky a nech ma odsúdia tí, čo na hre našli a stále nachádzajú chyby. Každá hra je robená dlho a s maximálnimi možnosťami ktoré pre výrobcu sú za daních podmienok aktuálne.
     K hre pri videách, aby ste mohli mať titulky, si ich nezabudnite zapnúť v nastaveniach grafiky - video settings - Subtitles. Určite oveľa viac spríjemnia hrateľnosť najmä osobám, ktoré anglicky nerozumejú hovorovo, ale písmom aspoň niečo pochopia. Veď niesme všetci znalí, ja síce ovládam skoro 7 jazykov, no priznám sa že len 1 poriadne (+ SK a CZ) .
    Ak by som mal zhrnúť celkovú hru, vypadalo by to tu už ako recenzia. Ide mi však o príbeh, a ten ma veľmi uúptal. Mesto je celé spravené krásne, nič krajšie a autentické pre dobu, do ktorej bol dej vsadený som ešte nevidel....  odporúčam, kto nehral, no neberte všetko čo poviem ja vážne. Môj názor je môj názor.

Zbrane

Ruky
Základná zbraň,ktorú máte stále u seba.Čím viac budete boxovať tým budú vaše rany presnejšie a silnejšie

Colt 1911
Presná zbraň na 7 nábojov.

Bejsbalová Pálka
Na útok zo zadu veľmi účinná zbraň.

Skrtiaca struna
Veľmi účinná zbraň na tiché zabíjanie.Musíte sa však potichu k protivníkovi priblížiť zozadu.

Magnum
Zásobník na 6 rán,ale nie je úplne presná.

Thompson 1928
Zásobník na 50 rán veľmi ničivý,jedinou nevýhodou je že pri streľbe sa zvedá na hor.Najlepšie je ho mať stále u seba.

Lupara
Na blízko veľmi presná smrtiaca zbraň-98%,na diaľku neúčinná.

Dynamit
Silná zbraň,dokáže zničiť stenu.

Molotov Coctail
Dokáže zničiť automobily aj nepriateľov

Pumpovacia Brokovnica
Zbraň na 8 ranovka. Na diaľku použiteľná na 3%

Vlastnosti

Aby ste si zvýšili schopnosti, musíte stále zvyšovať

rešpekt, napr. ste na stupni rešpektu 4 a prejdete na stupeň 5, vám hra oznámi, že si môžete zlepšiť schopnosti. Počas hry stlačte na klávesnici ESC a kliknite na Skills and Upgrades a budete tam mať tieto názvy, ktoré teraz vysvetlím:

Fighting- zlepšíte si silu vašich úderov, dlhšie dokážete nepriateľa držať pod krkom, lepšie presvedčíte ľudí k spolupráci- vymáhanie peňazí pre rodinu.

Shooting- rýchlejšia a presnejšia streľba a možnosť odzbrojiť protivníka.

Health- toto pozná určite každý, zvyšuje výšku vášho života, rýchlejšie sa liečite, proti úderom nepriateľov ste viac odolný.

Speed- šprintujete rýchlejšie a dlhšie.

Street Smart- ak spravíte nejaký prehrešok na ulici, tak polícia už na vás polícia nezavolá veľké posily, napr. keď zabijete ľudí alebo kradnutí áut. Pri 4 úrovni, keď ukradnete nejaké zaparkované auto polícia to navždy ignoruje.

Vysvetlil som vám schopnosti, vylepšíte si ich ste v tom Skills and Upgrades- hore máte napísané Skiils point napr. 4 tak napr. schopnosť Fighting zlepšíte len na 4 úroveň a to tak že vedľa toho je napísané upgrades, stlačte naň, a zlepší sa vám schopnosť, ale nemusíte len Fighting môžete si tak napr. Health 2 krát , Street Smart 1 krát, Speed 1 krát. Záleží na tom aký máte rešpekt a aké kombá ste využívali.

ĽUDIA

Don Vito Corleone je bossom rodiny.Muž na ktorého sa všetci obracajú s prosbou o pomoc.Nechce peniaze,len sa dotyční musia sami prihlásiť ako jeho priatelia.Občas si ale

vyžiada protislužby.Ako šéf mafiánskej rodiny v New Yorku viedol stavebné firmy a rôzne obchody.Držal v šachu celú políciu.

Sonny Corleone ja najstarší syn Dona a má prevziať podnik.Tento chlap ale nemá silu a odvahu k vedeniu rodiny.Nakoniec je na neho spáchaní atentát.

Salvatore Tessio je to pravá ruka Dona Corleona.

Michael Corleone je to najmladší syn Dona.Vo filme je on následníkom svojho otca a tak to bude aj v hre.

Paulie Gatto je šofér Dona ale je to zradca.

Clemenza  pomôže vám zabiť Dona Stracciho

Luca Brasi naučí vás stať sa gangstrom čiže strieľať,vymáhať výkupné

Monk Malone pri misí Don is dead je postrelený ale prežije.Nakoniec ho budete musieť zabiť lebo sa pridá ku konkurenčnej rodine.

POLÍCIA

Po celom meste stretnete policajtov. Oplatí sa ich podplatiť pred každou misiou, aby vás neotravovali. Podplatíte ich veľmi jednoducho prídete k nemu, hore na obrazovke sa vám zobrazí cena, stlačíte medzerník a je to. Pri mape sa vám zobrazí ukazovateľ dokedy vás nebudú otravovať, výhoda je aj v tom, že sa vám zvýši rešpekt. AI nie je bohovie čo takže im veľmi ľahko utečiete na aute či peši.

Strážnik    Na nich narazíte skoro stále. Majú modré oblečenie. Cena je 200 dolárov

Seržant

Trochu tvrdší oriešok, majú oblečené čierne uniformy. Vydržia trochu viac ako strážnici, ale aj tak nie je s nimi žiadny veľký problém. Cena je 500 dolárov.

Velitelia

Ich miesto nájdete na mape. Majú modré oblečenie. Podplatenie budú vám odpúšťať dočasné priestupky. Cena je 1000 dolárov.

Agent FBI

Tiež ich miesto nájdete na mape. Ak ho podplatíte-2500-3000 dolárov tak ukludnia pouličnú vojnu ak máte s nejakou konkurenčnou rodinou.

Vydieranie

Na začiatku hry vás Luca Brasi naučí vydierať podniky. Emilio obchodník mäsiarne, odmieta platiť za ochranu tak mu to máte vysvetliť prečo je ochrana dobrá. Zájdite do obchodu a začnite s ním hovoriť(SPACE), tým mu naženiete strach. Všimnite si v pravom hornom rohu ukazovateľ presvedčenia. Ukazovateľ musíte zaplniť modrou farbou a akonáhle prejde cez zelenú čiarku začína vám už platiť.

Ak nebude chcieť platiť tak použite násilné metódy a to: mlátenie obchodníka, rozbíjanie tovaru, mierením zbraňou naň ho. Koľko vám ponúka zbadáte pod ukazovateľom presvedčovania. Napr. vám ponúka 500 dolárov- môžete ich prijať ale aj nie môžete jeho platbu zvýšiť a to metódami, ktoré som spomenul na začiatku ale nesmie byť obchodník až príliš pod tlakom lebo vašu ochranu neprijme vôbec a začne na vás útočiť. Dá sa zistiť kedy už prestať tlačiť na obchodníka a to ešte pred vydieraním a tak že pravým tlačidlom myši si ho označíte a zbadáte v ukazovateli presvedčovania červenú farbu, ktorú si musíte zapamätať kde približne začína lebo keď už začnete s presvedčovacími metódami tak červená farba zmizne a idete po pamäti. Ale veľký pozor obchodníka nesmiete zabiť lebo na týždeň bude obchod uzavretý a nedostanete peniaze. Po úspešnom vyjednávaní vás niekedy prekvapí jedna vec a to nelegálni obchod. Do nelegálneho obchodu môže patriť, napr. prostitúcia, kasíno atď. Keď nájdete cápa podniku tak mu môžete zaplatiť a stanú sa z vás obchodný partneri, ale môžete použiť rovnaké metódy ako pri vyjednávaní s obchodníkmi a o údermi, zabíjaným ľudí v jeho blízkosti ale takisto nesmiete prekročiť danú hranicu, lebo vám nedá vôbec nič. Keď budete chodiť po meste a určite narazíte na zátarasy na danom území kadiaľ nemôže ísť nikto a tým dôvodom sú skladiská, ktoré prinášajú najväčší zisk, ale získavajú sa dvakrát ťažšie ako podniky. Ale oplatí sa získať sklady, kvôli veľkému zisku a aj tým že celú danú časť územia okolo skladiska bude pod ochranou Corleonovcov. Pred začatím útokom na skladisko doporučujem mať Thompsona a brokovnicu a aspoň 50% strelecké vlastnosti a ak máte dosť peňazí mať upgradnuté niektoré zbrane. Zožeňte si auto a snažte sa zraziť už niektorých nepriateľov a po vystúpení z auta sa rýchlo niekde skovajte(najlepšie prilepením k stene- CAPSLOCK) a postupne páliťa opatrne vstupovať do skladiska a likvidovať odpor. Ako sa dostanete k prevádzkovateľovi podniku tak ho nepresviedčajte k plateniu, aj keď môžete ale nedosiahnete maximum platby, lebo presvedčiavaním môžete získať iba 8000 dolárov a to za tú námahu ani nestálo. Ale pekne prídete k nemu a zaplatíte mu napr. 20 000 dolárov, zdá sa vám priveľa ??? Ale každý týždeň získať 20 000 dolárov to je niečo plus kontrola veľkej časti územia, to za to určite stojí.

Počas chodenia po meste narazíte na rôzne nákladiaky, v ktorých sú pekné sumy peňazí. Ale keď do nich narazíte začne pred vami prchať a už dosť ťažko ich zastavíte. Najlepšie je postaviť sa mu tvárou pred cestu a vytiahnuť zbraň a do okna šoféra vpáliť a z nákladiaku vybehne ochranka ktorú zabijete a zoberiete čiastku peňazí. Ešte môžete aj presvedčiť šoféra nákladiaku kam mal namierené a tým si zvýšite takisto rešpekt. Na začiatku hry ste zelenáč u rodiny a zisk ktorý získate tak dostanete z neho iba takých 30% ale čím je vaša hodnosť vyššia tým viac percent získate a vydieranie podnikov je jednoduchšie. Hlavne keď ste Donom.

RODINY V HRE

CARLEONE

Otec : Vito Corleone , Územie : Little Italy