Navody na hry

Battlefield 1942

Battlefield 1942 je dobrá hra z prostredia 2. svetovej vojny. Návod na túto hru nieje vôbec nutné písať, lebo v každej mapke ide prakticky o to isté - aby sa druhému tímu minuli tikety. Nieje poňatá nejak zvlášť reálne, čo je však jej najväčšie plus. V hre si vyberete vojačika, nastavíte spawn point a bojujete. Bojovať môžete po svojich, ale aj v rôznych bojových vehikloch, ako tanky, OTčka, lietadlá, lode, ponorky atď. Podľa vybratej mapy si vyberiete stranu, za ktorú bojujete. Výber je od Nemcov a Japoncov na jednej strane a Amíkov, Britov a Rusákov na strane druhej. Každý má zhruba rovnakú výbavu, ale zároveň každá strana má niečo špeciálne ako Rusi -> Katyusha apod. Tu je charakterizácia hry:
2) Single Player:

Singeplayer je v tejto hre katastroficky odfláknutý. Na výber sú dve akože "kampane“, čo je len sled máp nasledujúcich za sebou. Príbeh samozrejme nečakajme. Ďalší singleplayer mód je skirmish, kde si vyberiete mapu (rovnaké ako v kampani) a hrajete. Takýto "skirmish“ by mal byť teoreticky veľmi dobrý nástroj na precvičenie multiplayeru, ale - nieje. Boti sú na takú výbornú hru značne sprostí až dementný. Vývojári sa asi ani nepokúsili trocha opraviť ich AI, lebo keď vlastný panák vyskočí z lietadla (BEZ padáku), to asi nemá v hlave v poriadku. Čo my vieme, možno skúšali vyrobiť trenažér pre sebevrahov. Ďalšia vec, čo je na nich geniálna je, že sa nevedia rozhodnúť, čo budú robiť (nastúpia do tankového guľometu nad Vami a vzápätí vystúpia - po chvíli už tank samozrejme horí, lebo tupý bot ho nechránil proti lietadlu). Väčšina smrtí vašich kolegov je zavinená ich tuposťou. Keď nastavíme AI botov na najvyššie, trafia aj chlp na nose, ale sú rovnako tupí, CPU sa vtedy doslova zapeká nad programovaním "super inteligencie“ botov, že mi to začalo sekať (Radeon 9700 Pro, AMD XP 2800+, 1024 MB RAM !!!) a chudák CPU vypísal na paneli CBox 70 °C (Tt Volcano 11 Cooler), naozaj ! Toto je zlé,. veľmi zlé. Po vyliatí pocitov zo Single Playeru sa konečne dostávame k super časti tejto hry - Multi playeru.

3) Multi Player:

Na tejto hre je super, že je taká zábavne praštená. Preto sa väčšinou multiplayer nehrá na skóre, ale na to ako sa pri ňom zabavíme. Nemá chybu preletieť ponad hangár z rozstrieľanou B-17kou, vyzdvihnúť člena tímu (za chodu !!), ktorého zo všetkých strán ostreľujú nepriatelia, za letu nastúpi, rozstrieľa guľometom v B-17 nepriateľské lietadlá, vyhneme sa flakom, pristaneme na našom letisku, vyliečime sa, opravíme B-17 a ideme znova. Pre takéto adrenalínové zážitky je táto hra špička medzi multiplayer FPS (Kánter-Strajk sa môže schovať do diery s jeho otrepanosťou). Multi Player v tejto hre si popíšeme v niekoľkých častiach:

a) Výber mapy:

Mapu si vyberieme podľa štýlu hry, ktorý chceme hrať. Ja osobne mám najradšej Battle of Midway a El Alamein, kde v oboch sú lietadlá a tanky a v Midwayi sú ešte i lode a ponorky. Každá mapa je iná a každý máme iný vkus a preto si treba mapy pred hraním dobre prezrieť proti "inteligentným“ botom.

b) Nastavenie Serveru:

Server si nastavíme podľa toho, ako chceme hrať. Tickets je počet spawnov jednotlivých teamov, ja to nastavujem na 1000%, lebo väčšinou (vždy) nehráme na vlajky, ale na srandu. Friendly fire nechávam na 100%, aby bolo možné zabiť spoluhráčov. Potom do pravej tabuľky presunieme mapy, ktoré budú cyklovať po ukončení hry v prvej vybratej mape. Ďalšie nastavenia ako počet hráčov, meno serveru atď. netreba vysvetľovať.

c) Hra samotná:

Hra je koncipovaná ako hra na vlajky, čo znamená, že keď nejaký tím rýchlo obsadí dostatok vlajok, začnú tomu druhému uberať tikety. Toto samozrejme neni nutné dodržiavať a preto je v tejto hry mnoho variácii.

Na začiatku hry si vyberieme typ postavy za ktorú chceme hrať. Skaut je vyzbrojený sniperkou a ďalekohľadom, guľometník ťažkým samopalom, Doktor má SMG a lekárničku, Bazukáč má bazuku a inžinier super pušku, míny a odpaľovacie nálože. Spoločne všetci vlastnia ešte pištoľ, nôž a granáty. Potom na mape vyberieme spawn point, čo je miesto, kde sa budeme objavovať. V lodných mapách je to zvlášť dôležité dostať sa na správnu loď, aby ste sa dostali rýchlo na pevninu. Po tomto úvodnom výbere sa objavíte na danom bode. Pokiaľ hrajete na vlajky, je výhodné nepriateľovi hneď na začiatku ukradnúť zo dve, čím ho to donútite k rýchlym útokom (míňajú sa mu totiž tikety).

d) Boj pechotný:

Keď ste vojak, ste silný akurát tak proti iným vojakom, tankom (ktoré vás nevidia) a lietadlám (pokiaľ ste guľometník). Samozrejme každý vojak má svoje špecifiká a preto s inžinierom, ktorý má M1 Garand, nerozstrelíte tank, ale s bazukáčom mu to už poriadne ukážete. Dobré zloženie tímu by malo byť asi dvaja guľometníci (proti lietadlám a vojakom), dvaja bazukáči (proti tankom a OTčkam), jeden inžinier (zamínovanie, odpaľovanie) a jeden skaut, ktorý zároveň slúži ako sniper. Pokiaľ je takýto tím organizovaní, je teoreticky veľmi silný (v praxi to neni také ľahké). Je treba natrénovať taktiku, kam pôjdeme, čo obsadíme, čo vyhodíme do vzduchu. Preto so skautom vždy pred útokom na nepriateľskú základňu "okukajte“ terén ďalekohľadom a zistite, čo je dobré zničiť. Lietadlá sa najľahšie ničia guľometníkmi, ktorí ich zničia dosť rýchlo vo vzduchu i na zemi. Tanky a OTčka, pokiaľ sú v pohybe je ťažké ich trafiť, je preto výhodné vyčkať, pokiaľ začnú mieriť a vtedy vypáliť salvu rakiet. Inžinierom sa môžete potichu dostať až do nepriateľskej základne a tam naklásť míny a výbušniny (ideálne na runway, odkiaľ štartujú lietadlá - to je potom kľučkovania). Skauta je dobré poslať na kopec, odkiaľ všetko vidí a v pohode snajpruje nepriateľských vojakov.