Recenzie

The Sims

Ide o simulátor domácnosti v ktorej máte vlastnú rodinu či už z deťmi, alebo bez nich, a musíte sa o ne starať.  Na začiatku si môžete vytvoriť vlastnú rodinu, alebo vybrať preddefinovanú, lepšie si je vytvoriť svoju. Dáte im spoločné Priezvisko, vytvoríte hlavu rodiny Muža, vyberiete mu farbu pleti, základný oblek, a farbu vlasov. Ďalej tam máte charakterové nastavenia (podobné ako v RPGečka) , kde musíte určitý počet bodov rozdeliť do skupín napr. aká milá bude osoba, aká bude aktívna, agresívna atď... tu je aj automatické
Po vybratí rodiny vyberáte dom v ktorom budú bývať. Základne je tam nadefinovaých okolo 5-6 domov, samozrejme spočiatku si môžete dovoliť len tie lacnejšie. Po výbere nastáva sťahovanie :) ak kúpite čistý dom musíte si do neho všetko pokupovať. Na výber toho máte veľa sériu stoličiek stolov, elektroniky, zariadenie do kuchyne, lampy, zariadenie do kúpelne... samozrejme od lacných nekomfortných kúskov až po drahé ktoré si nebudete môcť ešte dovoliť.

Dôležite je naskôr nakúpiť dôležite zariadenie ako postel, stôl stoličky, televízor, chladničku, koše, záchod, sprchu, umývadlo.. to sú asi tie najdôležitejšie veci. Potom sa už môžete prepnúť do hracieho môdu kde vám začne ubidehať čas, (môžete si nastaviť tri rýchlosti a pauzu, vždy keď sa prepnete do iného módu hra sa pauzne). Vaša rodina sa ocitne prvý krát doma, najskôr im je potrebné zohnať prácu, tú nájdete v novinách alebo v počítači ak ste ho už kúpili (ja keď som im kúpil počítač, sadla si zaň žena a hneď ho pokazila, krava :) muž sa potom pol dňa trápil kým ho opravil), v inzeráte o prácu máte vždy uvedené koľko dostanete za deň a od kedy do kedy sa robí. Zamestnania sú napr vojak, pracovník na vyslanectve atď... Napr ak dáte svoju postavu za Vojaka, príde po neho každé ráno o 5.00 vojenské auto .. čo je dosť skoro a človek sa nestihe vyspať. A ak ho skoro nezobudíte ani najesť sa nestihne. V hre môžete zapnúť aj automatický help ktorý vám hlási že o hodinu príde po nejakého člena rodiny auto, alebo vám radí keď niekto niečo potrebuje.

Ešte spomeniem parametre postáv, ktoré sa menia poďla potrieb, najdôležitejšia je Energia ktorá vám ukazuje kedy človek má ísť spať a koľko ešte vydrží hore, ďalej je tam políčko aký je hladný, je dobré mu dať vždy najesť keď to klesne.. ináč tieto parametre si vaše postavy dopľnajú podľa potrieb, napr aj na záchod chodia keď im treba. Ak ich políčko Hygieny klesne dole idú sa sami osprchovať atď... horšie keď sprchu nemáte, alebo keď nemáte záchod :) a najhoršie je keď ich zabávate niečim iným a oni nestihnú dojsť na záchod, alebo im zkážete si ísť ľadnúť, tak vám odpadnú a budú v delíriu aspon 3-4 hodiny.

Samozrejme musíte postavy nútiť upratovať a chodiť vysýpať smeti, lebo u mňa to hádzali všetko na zem. Ľudia potrebujú aj určitý čas na oddych, na pozeranie televízie, hranie sa, tancovanie atď... inak začnú byť protivný, alebo ak sa manžel nerozpráva zo ženou, alebo neflirtuje s ňou, začne byť zle a časom s nim ani spávať v posteli nebude chcieť. :) blbeee.

Ďalší dôležitý faktor sú susedia, z ktorými musíte udžiavať spoločenský kontakt a zvyšovať tak vašu obľúbenosť. Susedia zvyčajne prídu pozrieť hneď prvý deň a dôjdu pokecať... môžete ich povať dnu alebo hneď vyhodiť.. ja som hneď zo susedou začal flirtovať, tak sa nahnevala odišla sama :) blbeee... Ináč potom môžete susedom aj telefonovať a pozývať ich k sebe.

V dome sa však môže vyskytnúť aj kríza, napr začne niečo horieť, čo sa stalo aj tej krave čo si žena hovorí a to práve vtedy keď chlap spal a ja som ju dal variť. Skoro celá kuchyňa zhorela kým sa mi podarilo muža zobudiť, a kým som ženskú prinútil prestať vrieskať a zavolať požiarnikov :) Však si pozrite screnshoty :)

Hra je super, postupne sa vaše postavy vyvýjajú zvykajú si na prostredie, potom keď budete mať dosť penazí môžete začať aj dom trochu prestavovať, alebo zvyšovať komfort a vyhadzovať staré veci....

Jediné čo sa mi na hre nepáčilo, že to ide dosť pomaly, a pritom rýchlo.. viete deň rýchlo ubehne ľudí nemáte doma, keď prídu ledva stihnú upratať, pozrieť TV a hneď idú spať.. :) presne ako ja tiež som celý deň v robote.... Ale je to super hra na odreagovanie, ale dosť sa pritom natrápite, lebo musíte rozmýšať a nie len strielať a ísť a točiť sa :) som po hodine hratia bol normálne unavení.